Jump to content
Royal Caribbean Blog

Recommended Posts

I cancelled on 3/10, they told me they processed it on 3/21 and that I would have it (FCC and Cruise Planner $) by 4/21 (they start the clock for refunds from the process date)...  Hoping I'll see something within a week or so.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 321
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I've got an update coming to the blog in the next hour or so about refunds and how long it's taking...

We received our full Cruise fare refund back to our credit card today. Here are our details, hopefully it will help those still waiting.  - Original sailing: April 5th, cancelled but RC - Re

On a related topic:  I talked with the rewards department today and learned that if you had RCCL Visa rewards applied as OBC, they are holding those and you can move the OBC to your replacement c

Posted Images

What is interesting in my case is I called and cancelled 3/11, however did not receive notice until 3/14/2020 for the cruise planner cancellation which was after they cancelled the cruise completely (3/13/2020). This leads me to believe my cancellation was actually not put through by Royal whenever I called. I did receive an email stating my cruise was cancelled and I would receive the 125% FCC, confirmed this with a representative after Royal Caribbean said if you cancelled under Cruise with Confidence you were not eligible (They looked at my account and said my cruise was cancelled effective 3/13/20, the same day as RC canceled voluntarily). I then received an email 3/25/2020 saying that if you canceled with Cruise with Confidence, the booking was recorded as cancelled and you will not receive the 125%. 

At this point it is a waiting game. As long as I receive the refunds and the 100% FCC I am happy. The extra 25% would just be an added bonus.

Link to post
Share on other sites
6 hours ago, KyleW2 said:

At this point it is a waiting game. As long as I receive the refunds and the 100% FCC I am happy. The extra 25% would just be an added bonus.

This is where I'm at, too. I've got more than one refund coming back, and already have my FCC from another cruise, so I'm just awaiting the funds to return to my account whenever that might be. Yes, I could use that money right now, but honestly, I'd already planned for it to be out of my account, so waiting is not really an issue for me.

Link to post
Share on other sites
15 hours ago, KyleW2 said:

What is interesting in my case is I called and cancelled 3/11, however did not receive notice until 3/14/2020 for the cruise planner cancellation which was after they cancelled the cruise completely (3/13/2020). This leads me to believe my cancellation was actually not put through by Royal whenever I called. I did receive an email stating my cruise was cancelled and I would receive the 125% FCC, confirmed this with a representative after Royal Caribbean said if you cancelled under Cruise with Confidence you were not eligible (They looked at my account and said my cruise was cancelled effective 3/13/20, the same day as RC canceled voluntarily). I then received an email 3/25/2020 saying that if you canceled with Cruise with Confidence, the booking was recorded as cancelled and you will not receive the 125%. 

At this point it is a waiting game. As long as I receive the refunds and the 100% FCC I am happy. The extra 25% would just be an added bonus.

Mine was for a refundable deposit for a cruise in 2021.  There was a weekend of some really good prices, so I put down a bunch of deposits on sailings I was interested in, then narrowed it down afterwards what we were going to actually go on.  So it may go through a different department for processing, as there is no FCC involved.  I'm thinking that made it "quicker"...if you can call it quick.  LOL 

Link to post
Share on other sites

Agree...I just got off the phone with the TA and they said they are expecting these by 4/15, not 4/13. I have not received any CC refunds for taxes/port fees nor any FCC info as well. I cancelled on 3/12 for a 3/16 travel on Brilliance through the Cruise with Confidence offer. Was initially told 7-10 days...here we are a month later.....

Link to post
Share on other sites
On 4/1/2020 at 8:03 PM, YOLO said:

@MikaelaJ  @KyleW2 @hail73 @Carl Vitanza @nikken79 @Cruise Happy  Welcome all to the RCB forums!

Sorry to everyone who are working on obtaining refunds for RCL cruises.  Luckily (or unluckily) we cruised on the last Anthem cruise, but do have a fully paid for Harmony cruise on Nov 1st.  Were these promises of cash refunds from the 13th onwards documented in writing somewhere?  Thanks.

I haven't read the whole thread so this might not be relevant, we had out refund on the 11th April, no associated documentation just cash credited to my credit card. I have included below the email we received on the 26th March.

Dear Guest,

We wanted to reach out to you with an update on the status of your refund for your April 30, 2020 sailing onboard Quantum of the Seas.

We know we promised you your refund by March 25th. But, as a result of this unprecedented global situation caused by COVID-19, we've experienced a delay. We're sorry for any inconvenience caused by this. We now expect to have your refund to you the week of April 13th, 2020.

Please know, we are currently working diligently on processing your full refund and can assure you that it is being prioritized. We kindly ask for your continued patience as we work on getting this matter resolved for you as soon as possible.

Again, we're sorry for this unexpected impact to your vacation, and thank you for your patience, understanding, and cooperation during this unfortunate situation. We wish you good health and hope to have the opportunity to sail with you under different circumstances soon.

Sincerely,

Royal Caribbean International

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, KyleW2 said:

April 13th is here and still no refund on my credit cards or any FCC. 

That would be me times 2 cruises... Then they are up my butt about final payment  for next cruise that they double charged me for deposit ($2000!)  Right now they are sitting on $6000 of my money they have had for over a year plus the 2 they have had for a month ... 

 

Link to post
Share on other sites

Called today regarding my refund since I had to add a name to my December reservation anyway.

My cruise was for Enchantment on March 16th. I called and cancelled on the phone on March 12th, however it appears they did not cancel my cruise when I called as according to two customer service agents my cruise was not cancelled until March 14th, AKA the day that Royal voluntarily cancelled. The representative I spoke to today confirmed that it was canceled on March 14th, so I should be receiving my Cruise planner refunds today or tomorrow, but to give them until the end of the week to show in my account.

She also said that my refund for the taxes/fees will be in the account by the end of the week, again to call on Monday if the refund isn't there.

As far as FCC, the first round of cancellations should still have the FCC today at some point.

 

Sit tight everyone. Maybe we will all have our refunds and FCC's by the end of the week. The good news is the current hold time is only about 10 minutes if you need to call them.

Link to post
Share on other sites

I cancelled our April 12th Anthem trans-Atlantic cruise on March 13th.  I was told to expect refunds and FCC in 7-10 business days.  I waited 2 weeks and called March 29th and was told the FCC was processed on March 17th and I should have received an email.  When I told them that I didn't receive an email they told me the certificate "number" --- it was actually all letters. They allowed me to apply a portion of the FCC ($1300) on the remaining balance for a cruise already booked for Nov 1st.  They then said the remaining FCC ($600) would be refunded.  When I asked WHEN the remaining FCC ($600) would be refunded they said it may take 30 days.  They said it would also take 30 days for the taxes, gratuities and cruise planner purchases to be refunded.  I don't know how all the refunds are "processed" but in more normal times it was 3-5 days.

I received a vacation receipt showing that the November cruise was paid in full but was worried that it didn't show the $1300 paid by the cruise credit.  It only showed that the cruise fare was reduced to $155 per person which was a $650 per person decrease (650 x 2 = 1300). 

In any case, 30 days from the date of March 17th when the FCC was processed should be this week sometime.  I tried to entice them to speed things up so I could use the refunds to pay the deposit on the Anthem trans-Atlantic in 2021 but that didn't seem to help the process. The process is very confusing.

Link to post
Share on other sites
On 3/28/2020 at 6:00 PM, Tal said:

where on the site did you find this?

 

I cancelled on March 21 and have received no refund yet for prepaid shore excursions.  I get a different story each time I call. Where on the site does it say refunds will take 30 days. Also waiting for my FCC certificate.  

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Charles Marlor said:

I cancelled on March 21 and have received no refund yet for prepaid shore excursions.  I get a different story each time I call. Where on the site does it say refunds will take 30 days. Also waiting for my FCC certificate.  

Good luck, you will likely be waiting a while. A lot of us who cancelled or were cancelled on before March 14th still haven’t received anything. Their system is so backlogged it is insane. 

Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, KyleW2 said:

Good luck, you will likely be waiting a while. A lot of us who cancelled or were cancelled on before March 14th still haven’t received anything. Their system is so backlogged it is insane. 

Thinking I might dispute the charge on my credit card. I get conflicting info every time I speak with someone there.

Link to post
Share on other sites
On 4/15/2020 at 11:47 AM, Boniface V said:

Everyone should cancel their excursions, drink packages etc... now in Cruise Planner.  It's seperate from the base cruise and at least you'll get that money back.  You can always re-book those things if by some miracle the Coronavirus disappears overnight.

Expect to wait for that as well.

What good is cancelling if you aren't gonna get the refund from it anyway? They supposedly processed my cruise planner purchases on March 14th and still nothing in my account.

At this rate, this will be my last time ever sailing with Royal Caribbean. The way they have handled this situation is an absolute joke.

Link to post
Share on other sites
On 4/17/2020 at 8:42 AM, Newtorc said:

RC just told me they are processing refunds 30 days after you cancel. I canceled March 13 so mine was processed April 14.  From there it will take 2-3 weeks to actually issue and receive the refund.  Never giving RC another penny of my money!

Yet again another lie from RC. My refund was processed, per the email I got from RC, on March 14th. It is now April 20th and no refunds anywhere in sight, nor is my future cruise credit. They are stalling and making up any excuse they can along the way.

Quite frankly, what pisses me off about this situation is people on the later cancellations are receiving their refunds and FCC before people on the original round of cancellations.

I am calling today again to figure out where my money is, I'm starting to wonder if my FCC was processed and never emailed to me as I have read that happened to a few other people also.

Link to post
Share on other sites

Congrats.  At least you'll get something credited to your card until RC processes the refund and God only knows when that will be. I'm still waiting for my future cruise credit as well! Who knows I may end up having to dispute my cruise deposit if the FCC isn't issued soon. What a nightmare.

Link to post
Share on other sites

I posted this on a different thread, but thought I'd cover all my bases.

Cancelled my cruise on 3/19...received the same changing promises/stories everyone else has regarding the timeline.  Today was day 32 w/o a refund for cruise fair and cruise planner purchases (with the exception of a small amount for part of a meal package).

Decided to call again today.  Was told the full refund was issued yesterday but give it another 2-4 days to show up in my account.  Holding my breath...will let everyone know if it shows up.

Link to post
Share on other sites

The workers at Royal are all liars. Like most of you I received an email on March 13, 2020 stating that my cruise for April 4th was canceled. On March 14, 2020 I called to request a full refund, and was told I will received it in 7-10 business days. On March 20, 2020 I received payment for shore excursions, and not the beverage package. I called on March 20, 2020 to speak to a representative about my beverage package not being refunded and about the cruise refund (at this point it was 7 days since I called to ask for a refund). I spoke to a supervisor and he told me the beverage package will just approved for a refund (it was was refunded on March 24th) and my cruise will be refunded by April 20, 2020, because the processing of the request took days to complete. I told him that I was expecting the refund in 7-10 days like the representative informed me, but due to the coronavirus I understand. After reading numerous posts from this site I called last week and they told me I'll have my refund by April 20, 2020. Today is April 20, 2020 and there's no refund. I called and the representative said the request was just made on April 10, 2020. I informed her of my timeline and she said the request did not process until the return date of the cruise (April 10th). I informed her that the email we received did not state that, nor did the website. I spoke to a supervisor and he basically told me he has no idea when it'll be refunded, but it will be. Many of us are trying to be empathic, but enough is enough. I've sailed with Royal 7 times and now they have lost me as a customer. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...